Pages

Friday 20 May 2011

mo-nak-bagi-hadiah-hanya-buat-entry-aku

~Aku Ingin Berubah~



Andainya aku dia…
Aku akan mengubah diriku untuk
menjadi lebih berakhlak mulia…

Andainya aku dia…
Aku akan memakai pakaian yang membaluti
tubuhku ibarat coklat yang balutannya indah
tersedia..

Andainya aku dia…
Aku cuba, aku cuba sedaya upaya
untuk menjaga tutut bicaraku
demi menjaga aibnya keluarga dan sahabatku…

Andainya aku dia..
ingin sekali aku menutupi wajahku,
yang ramai memujinya..
dengan secebis kain bernama purdah…

Andainya aku dia…
Aku ingin sekali berbakti kepada kedua ibu
bapa..
mendengar setiap kata mereka dan
sentiasa mendoakan mereka..

Andainya aku dia…
Akan ku ubah diri ini, ubah untuk menjadi seperti
dia, dia mujahidah yang memperjuangkan
diri untuk agama…
Dialah Srikandi Mulia, Mujahidah Agama.

(^_^)v ~Wallahualam Bissawab~

1 comment:

  1. andai aku dia, aku juga ingin jadi seperti yang diceritakan dalam bait2 kata di atas..

    terima kasih sudi join..sebarang update terkini akan dimaklumkan di Laman MO..tq

    ReplyDelete